Duminică, în cursa de la Assen, în Marele Premiu al Olandei, Robert Mureșan a reușit o performanță unică în motociclismul românesc. Arădeanul s-a clasat pe locul 15 și adus primul punct într-o competiție moto pe circuit, desfășurată în cadrul unui campionat mondial. Pilotul PTR România s-a chinuit de-a lungul weekendului după ce în antrenamentele libere de vineri, când avea al 12-lea timp al sesiunii, motorul a calat. Nevoit să meargă cu un alt motor nu a putut să își îmbunătățească timpii, având în vedere că acesta era mai puțin performant, iar ieșirile pe circuit nu au fost suficiente pentru ca mecanicii să îl poată aduce la o setare optimă. „La cea de a doua sesine de antrenamente libere a fost mult mai bine, am reușit să găsim un setup bun la suspensii și am coborat față de timpul din calificări cu 1,7 secunde. Pentru a doua sesiune de calificări, mecanicii au încercat să îmbunătățească performanța motocicletei schimbând anumite piese printre care și sistemul ambreajului. În prima tură de calificări ambreajul a cedat și am fost nevoit să stau 25 minute la boxe. Când am revenit pe circuit nu am reușit să fac multe ture și nici să mai setăm motorul. Important este că pentru cursă motocicleta a fost pusă la punct și chiar dacă am pornit de pe locul 28 am reușit să am o cursă bună și să fiu clasat pe locul 15. Am obținut primul punct în Supersport și sunt sigur că lucrurile vor merge din ce în ce mai bine de acum încolo. Peste trei săptămâni urmează Marele Premiu al Italiei, pe circuitul de la Monza unde sper sa repet performanța de la Assen”, a declarat Robi.
Moto GP: marele vis După o absență de un an din viața competițională, Robert Mureșan a revenit pe circuit cu ocazia Marelui Premiu al Europei din Campionatul Mondial de Superbike clasa Supersport și este pilot al echipei PTR Romania. De-a lungul carierei arădeanul a concurat în Moto GP clasa 125 cmc, însă din motive materiale a fost nevoit să renunțe la acest campionat și să încerce unul mai puțin costisitor. Chiar și așa după ce va căpăta mai multa experiență pe motociclete de cilindree mare, cum este cazul celor din Supersport unde se merge cu motoare de 600 cmc, Roby speră să revină în Moto GP, la clasa Moto 2. La PTR Romania Robert pilotează o motocicletă Honda CBR 600.
Clasa Supersport, extensie a SuperBike-ului Clasa Supersport este o competiție introdusă în 1990 în calendarul competițional ca o extensie a Mondialului de SuperBike, în care se folosesc motociclete de serie. La această clasă sunt admise motociclete ale căror motoare au patru cilindrii și o cilindree ce nu depașește 600 cmc sau doi cilindrii și o capacitate cilindrică ce nu depășește 750 cmc. Cursele se desfășoară în aceleași weekenduri cu cele de SuperBike, excepție M.P. al SUA, iar sesiunile de calificări sunt două la număr și au o durată de 45 minute.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER